.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خداحافظي با کنکور در سال92

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تشريح آخرين مصوبات کارگروه قانون حذف کنکور گفت:با توجه به تأخيري که در اجراي قانون حذف کنکور اتفاق افتاد اعضاي کميته ماده 4 قانون حذف کنکور تصميم گرفتند کنکور با 2 تا 3 سال تأخير حذف شود.


علي عباسپور تهراني فرد در گفتگو با مهر افزود: به دليل اينکه از زمان تصويب قانون حذف کنکور در وزارت آموزش و پرورش همت کافي و هماهنگيهاي لازم براي اجراي آن وجود نداشت طي جلسه اي که سه شنبه شب برگزار شد، دستگاههاي ذيربط نظر خود را براي اجراي قانون حذف کنکور با تأخير دو تا سه ساله ارائه دادند.

وي گفت: بر اساس قانون قرار بود کنکور حدودا در تابستان 91 حذف شود اما تصميم گرفته شد اجراي اين قانون به سالهاي 92 تا 93 منتقل شود.

اصلاح قانون حذف کنکور در صورت لزوم

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: اعضاي کميته ماده 4 کنکور بايد جمع بندي نهايي جلسه شب گذشته را در خصوص حذف کنکور در سال 92 يا 93 به کميسيون آموزش ارائه کنند تا کميسيون در صورت لزوم نسبت به اصلاح قانون حذف کنکور اقدام کند و يا اينکه زمان حذف کنکور را در يکي از بندهاي برنامه پنجم توسعه ذکر کند.

وي به يکي ديگر از موضوعات مطرح شده در جلسه کميته ماده 4 قانون حذف کنکور اشاره کرد و گفت: به دليل اينکه کنکور حذف و پذيرش بر اساس نمرات امتحانات نهايي صورت مي گيرد نمرات سال سوم و پيش دانشگاهي نيز در پذيرش دانشجو لحاظ مي شود عنوان شد که بايد زماني اقدام به حذف کنکور کنيم که اکثريت داوطلبان کنکور سابقه تحصيلي داشته باشند.

70 درصد داوطلبان کنکور در سالهاي 92 و 93 داراي سابقه تحصيلي مي شوند

عباسپور اظهار داشت: از اين رو به اين نتيجه رسيديم که در سالهاي 92 و 93 بيش از 70 درصد داوطلبان داراي سابقه تحصيلي خواهند بود و اين سالها زمان مناسبتري براي حذف کنکور است.

پيش دانشگاهي حذف نمي شود

وي درباره حذف پيش دانشگاهي و تغيير نام آن به سال چهارم دبيرستان که از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام شده بود گفت: پيش دانشگاهي حذف نخواهد شد. مسئولين آموزش و پرورش نيز طي جلسه اي در کميسيون آموزش عنوان کردند که هيچ تغييري در اين خصوص در سالهاي 89 و 90 اتفاق نمي افتد.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين اضافه کرد: آنچه از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام شد جابجايي مراکز پيش دانشگاهي مستقل در دبيرستانها است.

وي با بيان اينکه دليلي براي تغيير نام پيش دانشگاهي به سال چهارم دبيرستان وجود ندارد گفت: اگر آموزش و پرورش بخواهد با اين تغيير به جاي پايان سال سوم، پايان سال چهارم به دانش آموزان ديپلم بدهد مجلس به شدت با آن مخالفت مي کند از سوي ديگر لزومي ندارد اسم پيش دانشگاهي به چهارم دبيرستان تغيير کند. البته اگر هدف تنها جابجايي مراکز باشد بحث جدي از نظر قانونگذاري به وجود نمي آيد.

عباسپور اظهار داشت: در هر حال اگر بخواهيم پيش دانشگاهي را حذف کنيم اين موضوع بايد در طرح تغيير نظام آموزش مطرح و مجلس درباره آن تصميمگيري کند و وزارت آموزش و پرورش به تنهايي چنين اجازه اي ندارد.

تأثير نمرات امتحانات پيش دانشگاهي در کنکور 90 مشخص نشده است

وي درباره تأثير نمرات پيش دانشگاهي در کنکور سال 90 نيز به مهر گفت: در حال حاضر نمي توان گفت تا زمان حذف کنکور چه درصدي از نمرات نهايي سالهاي دبيرستان در پذيرش تأثير دارد و کميته ماده 4 بايد در اين زمينه تصميم بگيرد.

رئيس کميسيون آموزش مجلس گفت: پيش از اين قرار بود امتحانات دوره پيش دانشگاهي در سال تحصيلي جاري به عنوان آزمايشي به صورت سراسري برگزار شود اما در پذيرش دانشجو تأثير داده نشود اما تاکنون در اين زمينه هيچ تصميمي گرفته نشده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.